Over Philip Hess

Philip Hess (1980) werd bekend als ondernemer en mede-oprichter van senz°, dat succesvol haar innovatieve stormparaplu's over de hele wereld verkoopt.

Hij kreeg de smaak van verkopen te pakken toen hij in zijn studietijd bij Ikea kantoormeubelen ging verkopen. Hij studeerde af als industrieel ontwerper aan de TU te Delft en als bedrijfskundige aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. Als topsporter speelde hij basketbal op eredivisie niveau. Tijdens zijn studietijd droomde hij van een eigen bedrijf. Opeens was er het gouden idee: een paraplu die zelfs bij windkracht 10 in perfecte staat blijft. Samen met twee compagnons is Philip toen, groen als gras, in 2006 senz° gestart. Inmiddels exporteert senz° naar ruim 50 landen, zijn  de eerste 3 miljoen iconische stormparaplu's verkocht en heeft het bedrijf, dat vele prestigieuze designer prijzen bemachtigde, meer dan 20 mensen in dienst.

In 2016 is senz° een crowdfunding campagne gestart om groeikapitaal op te halen om ook internationaal 'door te kunnen knallen'. "Een logisch stap, want senz° maakt  producten voor echte mensen, en met de inspiratie, ideeën, maar ook kritische feedback van de crowd van senz° fans kan het bedrijf de wereld ook een stukje beter maken!" Na een enorm succesvolle campagne, waarbij in korte tijd meer dan het streefbedrag van 1 miljoen Euro werd opgehaald, is het bedrijf nu hard op weg om in de toekomst 90% van haar omzet uit het buitenland te kunnen genereren.

In 2018 is een eigen sjaal- en tassenlijn gelanceerd - producten die je ook nodig hebt als je van A naar B gaat - waarmee senz° officieel het pad van de mode opgaat. Omdat elke fase in het bedrijf een ander soort leiderschap vereist, is gekozen om iemand van buiten aan te trekken als managing director van senz°. Hierdoor kon Philip zich meer op de strategie richten. Als gevolg daarvan was hij nog maar de helft van zijn tijd kwijt aan senz°. In plaats van het rustiger aan te gaan doen, stortte hij zich op een nieuw avontuur en is hij in startup Somnox gestapt, waar hij aandeelhouder is geworden. Dit inmiddels succesvolle bedrijf heeft een soort robotknuffel ontwikkeld dat de ademhaling stuurt van gebruikers, waardoor zij sneller in slaap vallen.

Naast zijn huidige rollen binnen senz° en Somnox is Philip een veel gevraagd coach, spreker en dagvoorzitter met een internationaal track record van Brazilië tot Zuid Korea, Spanje en de UK. Philip weet met zijn energie en enthousiasme zijn publiek van begin tot eind te boeien, waarbij niet alleen de succesverhalen aan bod komen, maar ook zeker zijn misstappen als ondernemer. Bewust ondernemerschap staat centraal in Philip's presentaties. Hij durft zich kwetsbaar op te stellen, is oprecht, down to earth en houdt niet van bla bla. Als dagvoorzitter streeft Philip ernaar om dat ook uit zijn gasten op het podium te halen. Door zijn diverse achtergrond is Philip Hess in staat de werelden van design en commercie samen te brengen.

Voeg daar een flinke dosis bewustzijn en coaching aan toe en je weet zeker dat je na Philip’s verhaal vol inspiratie en met een grote glimlach weer naar huis gaat. De onderwerpen waar Philip over spreekt worden altijd aangepast aan zijn publiek, of het nu startende ondernemers, doorgroeiers, communicatiespecialisten, designers, studenten of scholieren zijn.

Bekijk hieronder een video voor 7 Ditches TV met daarin Philip aan het woord over: Ruimte voor nieuwe producten naast de paraplu? in dit geval de innovatieve stormparaplu van senz°!

Lees hier een artikel op sprout.nl over Philip naar aanleiding van zijn instap in startup Somnox.

 

Philip Hess is inzetbaar als spreker, dagvoorzitter, jurylid en gastdocent op het gebied van ondernemerschap, design & innovatie, marketing, crowdfunding en startups. Informeer bij Anne Marie Westra naar de verdere mogelijkheden via e-mail annemariewestra@e-plu.nl, of telefoon +31 53 434 75 67 / +31 6 488 285 77.

Boekvertalingen

Cijfers wat een feest! - Wilfried Hess

Ambassadeur Senz°

Ambassadeur senz°

Spreker - Trainer nodig?

Team EPLÚ sprekers - trainers - gastdocenteten die echt het verschil maken

Tell a business relation

Tell a business relation